top of page

Yeni Döneme Motive Başlamak

Güncelleme tarihi: 23 Eyl 2020

Yeni eğitim-öğretim yılı uzaktan eğitim şeklinde olsa da başladı. Pandemi, öğrencileri, öğretmenleri, velileri yani yediden yetmişe herkesi etkilemektedir. Peki, bu süreci sağlıklı bir şekilde nasıl atlatırız? Kendimizi, çocuklarımızı nasıl motive edebiliriz ?

Temel olarak iki tür motivasyon vardır. Bunlardan biri iç (içsel) motivasyon, diğeri ise dış (dışsal) motivasyondur. İç motivasyon dış unsurlardan bağımsızdır, karakterimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda ortaya çıkar. Ayrıca dış motivasyona göre kalıcılığı daha fazladır, ama bunu sağlamak dış motivasyona göre daha zordur. Dış motivasyonu sağlamak daha kolaydır, etkileri de öyle hafife alınacak gibi değildir. Bu nedenle yeni eğitim-öğretim yılına başlarken burada küçük ama etkili birkaç dış motivasyon unsurundan bahsetmek istiyorum. Size ders çalışırken mutlu hissettirecek birkaç küçük önerim var. ;)

1. Zevkinize göre büyük-küçük, renkli-beyaz, kareli-çizgili-düz defterler



2. Rengarenk kalemler



3. Tabii ki bu kalemler için baktıkça gülümsetecek ya da hoş bir şeyi anımsatacak kalemlik

4. Renkli not kağıtları



5. Düzen önemli, notlarımızı derslere göre ayırmalıyız ; tabii ki bunun için de keyifli dosyalara ihtiyacımız var ;)



6. Notlarımızı çizimlerle canlandırmalıyız, sizi bilmem ama benim bunun için cetvel, pergel, gönye vb araç gereçlere ihtiyacım var.


7. Post-it ; Yapışkanlı kağıt deyip geçmeyin. Ders çalışırken o konu ile ilgili bir noktaya dikkat çekmek istediğinde oraya post-it ile alınan notun ve başka bir zaman o notun karşına çıkmasının tadı bir başkadır. :)



8. "Ne yaptım ?", "Ne yapacağım?", "Nasıl Yapacağım?" sorularına cevap bulup ,bu cevapları not alacağımız akademik ajandalar ;)



Tüm bunların dışında çalışma alanınızı sizi mutlu edecek şekilde düzenlemelisiniz. Odanıza girdiğinizde aidiyet duygusu hissetmeli, huzur bulmalısınız. Bunu sağlayacak unsurlar kişiye göre değişir ; bazen küçük bir çiçek, bazen fotoğraflar, bazen sevilen bir filmin posteri... Bu liste böyle uzar gider. Mutlu ve sağlıklı günler dilerim.


Sevgilerle...

Buket AyakdaÅŸ

79 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page